Üzüm Suyunun Kalbe Yararları
Editör
: Ozan Vural
Fransız bilim adamları, üzüm suyunun kırmızı şarap kadar kalp hastalıklarında koruyucu etkiye sahip olabileceğini açıkladı.
Cardiovascular Research (Kardiyovasküler Araştırmalar) dergisinde yayımlanan çalışmaya öncülük eden Doktor Valeriea Schini-Kerth, üzüm suyunun kalp hastalıklarına karşı kırmızı şarapla aynı etkiyi gösterebildiğini, bu bulgunun önemli olduğunu belirtti.
Çalışma çerçevesinde, Strasbourg Louis Pasteur Üniversitesi araştırmacılarının, iri taneli siyah üzümün (concord) suyunu deneye tabi tuttukları ifade edildi.
Kırmızı şarabın ve bazı üzüm çeşitleri suyunun kardiyovasküler hastalıklarla ilgili bir proteinin üretimini durdurabilen yüksek düzeyde polifenol içerdiği kaydedildi.
Schini-Kerth, her üzüm suyunun aynı etkiye sahip olmadığını hatırlatarak, polifenol içerenlerin koruyucu olabileceğini vurguladı.
01.02.2007 09:58:00
Bu habere ilk yorumu yapan siz olun
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan RealAge ve realage.com.tr sorumlu değildir.
Adınız
Eposta Adresiniz
Yorumunuz